Jaunums

Ievieš atpazīstamības zīmi „100% Latvijā audzēts dzīvnieks” 

  • Ziņo twitter.com
  • Pasaki Draugiem
  • Sūti uz facebook.com

Lai Latvijas iedzīvotāji veikalu plauktos varētu atpazīt vietējo vistas gaļas produkciju, kas izgatavota tikai no Latvijā audzētu vistu gaļas, Latvijas vadošie putnu gaļas ražotāji AS “Putnu fabrika Ķekava” (PF “Ķekava”) un SIA “Lielzeltiņi” ieviesuši atpazīstamības zīmi “100% Latvijā audzēts dzīvnieks”. Tā apliecinās, ka vistas gaļa ir vietējas izcelsmes – dzīvnieks audzēts Latvijā, ievērojot Eiropas Savienības regulas un Latvijas likumdošanas prasības.

„Jaunizveidotā atpazīstamības zīme būs orientieris Latvijas iedzīvotājiem pašmāju vistas gaļas izvēlē. Zīme “100% Latvijā audzēts dzīvnieks” apliecina, ka gaļai izmantotais dzīvnieks ir dzimis, audzis un arī pārstrādāts Latvijā, ievērojot visas likumdošanas prasības. Šāda zīme būs izvietota uz visas zīmolu „Ķekava“ un „Bauska“ produkcijas, to skaitā gan svaigās vistas gaļas, gan pārstrādātās produkcijas, kopskaitā ap 240 produktiem, stāsta AS „Putnu fabrika Ķekavavaldes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.

PF „Ķekava“ un SIA „Lielzeltiņi“ ir vienīgie putnu gaļas lielražotāji Latvijā, kas ražo vistas gaļas produkciju no pašu audzētiem putniem, kuru kopskaits abās ražotnēs sasniedz 1,7 miljonus. PF “Ķekava” ir vienīgais putnu gaļas ražotājs Latvijā, kas nodrošina pilnu ražošanas ciklu – no cāļu izšķilšanās līdz gatavam produktam. Savukārt SIA „Lielzeltiņi“ inkubējamās olas, no kuriem pati izšķil cālīšus, iepērk no PF „Ķekava“. Abu uzņēmumu pārdotā produkcija kopā veido vairāk nekā pusi no kopējā vistas gaļas patēriņa Latvijā. Putni tiek audzēti atbilstoši ES likumdošanai, kuras prasības attiecībā uz gaļas dzīvnieku labturības normām un gaļas kvalitāti ir visstingrākās pasaulē.

OMD Snapshots un PF „Ķekava“ veiktās aptaujas dati liecina, ka 71% Latvijas iedzīvotāju, kuri uzturā lieto vistas gaļu, ir svarīga vistas gaļas izcelsmes valsts. 81% iedzīvotāju vistas gaļu uzturā gribētu lietot biežāk, bet no tā viņus attur grūtības atpazīt un iegādāties vietējos produktus (30%), bažas par vistas gaļā esošajiem augšanas hormoniem (29%) un iebildumi pret vistu audzēšanas un labturēšanas apstākļiem (13%). 73% aptaujāto iedzīvotāju informāciju par gaļas izcelsmi meklē uz iepakojuma, tomēr tikai puse iedzīvotāju spēj to atpazīt.

Komentāri: