fbpx

Māras Poles iepirkumu saraksts

Čau! Te Māra. Jau aptuveni piecus gadus mani varat atrast žurnāla “Pie Galda!” komandas bariņā, bet pēdējos trīs – arī redaktora lomā. Pēc pirmās nedēļas šajā grupā ar kolēģiem nedaudz apspriedāmies un nolēmām, ka prātīgāk būtu dalīties ar autoru sastādītām ēdienkartēm visai nedēļai, galvenokārt izmantojot receptes, kas pašu mājās jau kļuvušas par ikdienu. Nedēļas plānā katru dienu ir divas maltītes – pusdienas un vakariņas + bonusā viena ideja brokastīm un viena našķim.
Nākamā nedēļa ir iekritusi manā pārraudzībā, un pēc sastādītā ēdienkartes plāna pamanīsiet, ka man ļoti garšo pasta, jo to nedēļas ēdienkartē esmu iekļāvusi trīs reizes. Vairākus gadus dzīvojot Itālijā, pārņēmu šīs valsts virtuvi, tādēļ tādas lietas kā polenta, pasta un dažādi cietie sieri vienmēr ir manā virtuvē. Protams, ka recepšu arsenālā atradīsiet ne tikai manas, bet arī kolēģu receptes, kuras mīļuprāt gatavoju arī es: @Līva Holvik, @Inga Kalniņa un @Linda Vilmansone-Virbule receptes arī manā šīs nedēļas plānā.
Ja tomēr kāda sastāvdaļa neiet pie sirds vai gribas to aizstāt ar ko citu, droši rakstiet jautājumus vai pārdomas komentāros pie receptes. Tāpēc jau ir tapusi šī kopiena, lai mēs iedvesmotu cits citu gatavot un sniegtu padomus tad, kad tas nepieciešams.
Maltīšu plānu esmu sagatavojusi tā, lai nākamajā dienā nedaudz ietaupītu laiku ēst gatavošanai ar iepriekšējā dienā novārītām lēcām vai pastu, gatavojot konkrēto maltīti. Tā teikti – divi zaķi ar vienu šāvienu, un ēdiens sanāks gan šodienai, gan rītdienai.

Lai izdodas! #paliecmājās garšīgi!

TREŠDIENA
PUSDIENĀS Siera putra ar krāsnī ceptiem dārzņiem. Tev būs nepieciešams: 155 g polentas, 200 g Briseles kāpostu, 350 g riekstu ķirbja, 250 g ķiršu tomātiņu, 1 ēdamk. sviesta, 90 g Ementāles siera, 90 g Parmas siera, kapāti pētersīļi vai baziliks dekorēšanai, 4 ēdamk. olīveļļas, 1 ēdamk. balzametiķa, ½ tējk. sāls, svaigi malti melnie pipari, sāls.
VAKARIŅĀS Steiks ar gorgonzolas siera mērci. Tev būs nepieciešams: 1 kg liellopu gaļas steiks, 4 daiviņas ķiploka, 4 zariņi rozmarīna, 3 ēdamk. kapātu pētersīļu, 4 ēdamk. sviests, 400 ml saldais krējums, 200 g gorgonzolas siers, 2 ēdamk. olīveļļas, sāls, svaigi malti melnie pipari.

CETURTDIENA
PUSDIENĀS Sarkano lēcu plācenīši ar grilētas paprikas mērci. Tev būs nepieciešams: 400 g sarkano lēcu, 100 g saulē kaltētu tomātu, 6 daiviņas ķiploka, 4 tomāti, neliela buntīte pētersīļu, 2 sarkanās paprikas, 2 čili, 6 ēdamk. mannas, 4 ēdamk. miltu, 4 tējk. tomātu pastas, 110 g majonēzes, pāris pilienu tobasko mērces, ½ tējk. Kajennas piparu, 3 tējk. kūpinātas paprikas pulvera.
VAKARIŅĀS Zaļie salāti ar citrusiem un marinētu vistas krūtiņu. Tev būs nepieciešams: 400 g vistas vai tītara filejas, 100 g rukolas, 100 g jebkuru citu zaļo salātu, 1 svaigs garais gurķis, 1 apelsīns, 1 citrons, 2 daiviņas ķiploka, 50 ml skābais krējums, 1 ēdamk. medus, ½ tējk. Kajennas pipari, sāls un svaigi malti melnie pipari.

PIEKTDIENA
PUSDIENĀS Polentas plāceņi ar avakado un olu. Tev būs nepieciešams: 70 g polentas jeb kukurūzas putraimu, 200 g bekona, 4 olas, 2 avakado, lociņi, 1 ēdamk. olīveļļas, 1 tējk. galda etiķis, ¼ tējk. sāls.
VAKARIŅĀS Tomātu un lēcu zupa. Tev būs nepieciešams: 1 sīpols, 2 daiviņas ķiploka, 200 ml kokosriekstu piena, 600 ml konservētu sagrieztu tomātu, 400 g sarkano lēcu, eļļa, sāls.

SESTDIENA
PUSDIENĀS Macaroni and cheese. Tev būs nepieciešams: 250 g radziņu pastas, 4 ēdamk. miltu, 4 ēdamk. sviesta, 500 g piena, 300 g rīvēta Čederas siera, 1 ēdamk. franču sinepju, ½ tējk. sāls, ½ tējk. svaigi maltu melno piparu.
VAKARIŅAS Dorada baltvīnā un tomātos. Tev būs nepieciešams: 800 g doradas, 4 daiviņas ķiploka, 1 šalotes sīpols, 1 čili, 600 g krāsaino ķiršu tomātiņu, buntīte pētersīļu, 2 ēdamk. kaperu, 1 glāze baltvīna, olīveļļa, sāls, svaigi malti melnie pipari.

SVĒTDIENA
PUSDIENĀS Grūbu putra ar bekonu un plaucētu olu. Tev būs nepieciešams: 2 vidēja izmēra sīpoli, 400 g grūbu, 60 g sviesta, 4 lielas olas, 80 g auksti kūpinātas cūkgaļas krūtiņas, 2 ēdamk. sojas mērces, etiķis, 1 l dārzeņu buljona, loki, sāls, svaigi malti melnie pipari.
VAKARIŅĀS Ašie cukīnī salāti. Tev būs nepieciešams: 5-6 mazi cukīnī, 50 g sāļo mandeļu (vēlams ar kūpinājuma garšu), 90 g Parmas vai cita cietā siera, sula no ½ citrona, 2 ēdamk. olīveļļas, ½ tējk. sāls, svaigi maltu melno piparu.

PIRMDIENA
PUSDIENĀS Pasta all’amatriciana. Tev būs nepieciešams: 320 g spageti, 400 g konservētu tomātu gabaliņos, 100 g Parmas vai cita cietā siera, 200 g kapāta bekona, 1 smalki sakapāts sīpols, kapāti pētersīļi, 1 ēdamk. olīveļļas, ½ čili pārslu, ½ svaigi maltu melno piparu,
VAKARIŅAS Locro. Tev būs nepieciešams: 220 g konservētas kukurūzas, 200 g konservētu pupiņu, maize, 2 vidēja izmēra sīpoli, 2 daiviņas ķiploka, 1 puravs, 1 liels saldais kartupelis, 200 g ķirbja, svaigi loki, 200 g bekona, 4 čorizo, 2 liellopa stilba gabali, olīveļļa, 1 tējk. malta kumīna, 1 tējk. kūpinātas paprikas, ½ tējk. sāls, ½ tējk. svaigi maltu melno piparu.

OTRDIENA
PUSDIENĀS Brokastu sacepums ar spageti. Tev būs nepieciešams: 100 g jau gatavu spageti, sauja kaltētu tomātu, 4 olas, 200 ml piena, 100 g bekona, olīveļļa, sāls un pipari.
VAKARIŅAS Locro, ko pagatavoji pirmdien.

IDEJA BROKASTĪM Plānās pankūkas. Tev būs nepieciešams: 200 g miltu, 2 olas, 500 ml piena, 1 ēdamk. cukura, olīveļļa, ¼ tējk. sāls.

IDEJA UZKODAI Alfajores (riekstiņu cepumi). Tev būs nepieciešams: 130 g kukurūzas cietes, 100 g milu + vēl, ja nepieciešams, 110 g sviesta, 2 lieli olu dzeltenumi, 400 g iebiezinātā vārītā piena, 1 tējk. cepamā pulvera, ½ tējk. sodas, 65 g cukura, 1 ēdamk. pisco vai brendija, ¼ tējk. sāls, ½ tējk. vaniļas ekstrakta.

Te kopējam ieskatam nedēļas ēdienreižu plāns.

Maras-Poles-edienreizu-plans-1

Te visu produktu iepikumu saraksts.

Maras-Poles-iepirkumu-saraksts